vineri, 4 martie 2016

OPEL-ASTRA-G-2.2-D-KOMBI

CE SE ÎNTÂMPLA DACA CONTRAPRESIUNEA ESTE PREA
MICA?

1. Gazele sunt evacuate mai rapid din camera de combustie (în
timpul evacuarii)
2. O mica parte din amestecul nou de aer-carburant va avea timp sa
iasa prin supapa de evacuare
3. Mai putin combustibil ars pe unitate de timp
Efecte:
• Pierderea puterii motorului
• Nivel ridicat de zgomot (gazele vor trece mai rapid prin sistemul
de evacuare)
Efectul asupra convertorului catalitic
Monolitul convertorului catalitic se topeste datorita amestecului nears
de aer-combustibil care scapa din camera de combustie în timpul
încalecarii supapelor si atinge suprafata monolitului unde temperatura
normala de lucru este între 500 ºC si 900 ºC. Când combustibilul atinge
suprafata monolitului convertorului catalitic, acesta va începe automat
sa arda (la 1.800 ºC) determinând aparitia de zone minuscule în topire
pe suprafata. Daca problema persista, convertorul catalitic va fi distrus
în întregime. Durata si timpul acestui proces depind de cât de grava
este problema de contrapresiune.
Cauze posibile ale acestei probleme:
1. Instalarea pe vehicul a amortizoarelor de zgomot, convertoarelor catalitice sau tevilor neomologate (mai ales amortizoare
de zgomot sport care sunt mai zgomotoase decât cele originale).
2. Datorita scaparii de aer în sistemul de evacuare, cauzata de rugina sau vibratii violente.
3. Gaurirea carcasei tobei de esapament sau a învelisului lateral „pentru a scoate apa”. Este foarte important sa ne
reamintim ca materialul folosit pentru fabricarea amortizoarelor de zgomot si tevilor este otelul aluminizat, si odata
perforat, straturile protectoare de aluminiu sunt distruse, lasând acizii formati în interiorul amortizoarelor de zgomot sa
intre în contact direct cu stratul de otel laminat, ceea ce va accelera procesul de ruginire, facând gaura mai mare într-o
perioada foarte scurta de timp, agravând semnificativ problema contrapresiunii.
4. Aceasta problema mai apare si la îndepartarea deliberata a continutului convertorului catalitic prin distrugerea monolitului
sau prin instalarea unui convertor catalitic gol pe un vehicul.

Model  OPEL-ASTRA-G-2.2-D    Tip KOMBI   An 2003-2004   KW 2172cmm-92kw   HP   125 DESCRIERE 2.2 DTi


Model  OPEL-ASTRA-G-2.2-D    Tip KOMBI   An 2002-2003   KW 2172cmm-92kw   HP   125 DESCRIERE 2.2 DTi turbo diesel



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu